Якщо Ви психолог-початківець або психоаналітик, маєте свою практику або кабінет, де приймаєте пацієнтів, то цей матеріал для Вас. Для більшості психологів-початківців завжди буде актуальним питання: де просуватися психологу? Як зробити так, щоб практика, яку ви щойно відкрили, наповнилася пацієнтами?
Визначення продукту: маркетинг для психолога
Просування психолога в мережі безпосередньо залежить від продукту (завдань). Наприклад, продукти психологів, психоаналітиків, у просуванні яких ми брали участь, кардинально відрізнялися один від одного:
- просування клініки психології (психотерапії)
- просування лекцій з психології, психоаналізу
- просування школи університету психоаналізу
- просування корпоративного психолога (бізнес-коучинг)
Дивлячись на список вище, стає зрозуміло, що кожен з проектів має свою власну, унікальну цільову аудиторію психолога.
- аудиторія центру психотерапії – люди, які мають проблеми зі здоров’ям;
- споживачі лекцій – психологи-початківці, психоаналітики-студенти;
- цільова психоаналітичного університету – практикуючі аналітики, які постійно підвищують свій рівень освіти;
- цільова корпоративного психолога – hr-менеджери, бізнесмени, управлінці великих компаній.
Оскільки цільові аудиторії різні – вихід на кожну з них вимагає окремої стратегії просування психолога в Інтернеті.
Реклама психолога: вибір каналів і головні помилки
Більшість початківців вважають, що їм необхідна реклама психолога. І тут важливо розібратися і не припуститися помилки, правильно вибрати канали і грамотно спланувати комунікацію в них.
Каналів для розкрутки психолога не так вже й багато. Основних всього два:
- соціальні мережі (фейсбук, інстаграм)
- контекстна реклама
Просування психолога в Facebook
Цей канал добре підходить для просування онлайн-офлайн заходів (лекцій, майстер-класів). Відпрацювання аудиторії рекомендуємо проводити за допомогою таргетованої реклами. При цьому, з нашого досвіду, продаж лекцій з психоаналізу виявився нерентабельним, а ось просування школи психоаналізу пройшло дуже добре.
Просування психолога в Інстаграм
Реклама психолога в Інстаграм використовувалася для просування школи психотерапії та офлайн-заходів приватного психотерапевта. Особливо успішно для останньої. Завдання полягало в тому, щоб заповнити зал місткістю 60 осіб. За 7 днів рекламної активності було отримано 200 заявок. Захід пройшов з аншлагом, при цьому клієнт не впорався з опрацюванням лідів (частина контактів була втрачена, по іншій частині не було фідбеку). Чек заходу – 3000 грн. Вартість реклами – 150$. Вартість ліда – менше 1$. Як просувати психолога в Інстаграм: тут.
Чому не варто просувати практику психолога в соціальній мережі
- Висока конкуренція. Всі соціальні мережі мають високу конкуренцію в цій тематиці для платного просування. Що б ви не робили і як би ви не створювали комунікацію: свій рекламний ролик, свій опис, свій пост. Так-так, звичайно, від усього цього буде залежати і вартість, і якість, і результат, але є те, на що ви ніяк не зможете вплинути в цій тематиці – не буде дешевого ліда.
- Проблема з генерацією відеоконтенту. Відеоконтент і так не просто генерувати, але суть у тому, що в тематиці психологія відеоконтент генерувати дуже складно. Той контент, який можна було б просувати в цій тематиці. Створення проморолика – це дуже велике і складне завдання. Безсумнівно, такі ролики є, і вони можуть приносити велику користь. Але для психолога-початківця, який тільки відкрив свою практику, я думаю, що це буде не по кишені. Звідси – основна проблема, що виникає внаслідок написаного вище: всі намагаються знімати себе і цим комунікувати з аудиторією. Тобто: подивіться, яка я красива, приходьте до мене. Цей тренд при просуванні психологів спостерігається практично у кожного психолога/психоаналітика-початківця.
- Висока вартість. Я навмисно виніс високу вартість просування психолога в соціальних мережах в окрему причину. Але фактично – це наслідок попереднього пункту. Оскільки згенерований контент нецікавий (або це фотоконтент), він одноманітний – то це не дає отримати прийнятну вартість переходу або взаємодії при стандартному способі просування. Тобто, коли ми використовуємо ті аудиторії, які пропонуються в Фейсбуці або Instagram, і робимо це непродумано, то дешево просунутися в соціальній мережі психологу не вийде. Мало того, Ви можете зіткнутися з тією проблемою, що соцмережа дійсно дає звернення. І цим підстьобує витрачати більше грошей на просування, на рекламу. І це теж проблема, тому що чим більше ви витрачаєте, чим більше підвищуєте ставки, тим більше потрібен бюджет, і, в результаті, ми приходимо до того, що вартість ліда з цього каналу стає вищою. А скільки з цих лідів ще вийде клієнтів на виході? Дай Бог, щоб вийти в нуль. Якщо Ви на цьому ще щось заробляєте – це взагалі чудово, але в більшості випадків виявиться так, що навряд чи вийде в цьому каналі істотно поліпшити стан справ. Ви не наповните психологічну практику клієнтами, взятими тільки з соціальної мережі.
Висновок
це висококонкурентна тематика в будь-якому регіоні. Тому, тривіальними методами отримати клієнта з соціальних мереж не вийде. Не вийде просто запустити таргетовану рекламу з вашим портретом і очікувати, що вона принесе відчутний результат. Так точно не вийде, не робіть так.
Мені в цьому зв’язку можуть заперечити і сказати: а як же ось такий-то просувається або ось клініка просувається і у них є хороші результати. Так, але є один маленький момент: ми зараз говоримо про практику психолога-початківця, коли бюджету на просування великого точно немає. Тому, у висококонкурентній тематиці креативна реклама психолога без ресурсів неможлива. І навіть за наявності власного продакшену та великих фінансових можливостей – все одно просування це може бути неефективним.
Просування психолога в Google Ads
З контекстною рекламою психологу-початківцю також буде працювати дуже непросто. Якщо коротко, то можна виділити два важливі фактори:
- Перший: потрібна дуже хороша цільова сторінка. І якщо ви не маєте такої або сторінка не була створена спеціально для просування за допомогою Google ads, швидше за все, у вас нічого не вийде і результат буде плачевним. З практики: добре просуваються сайти, а не лендінги. Це дає більше можливостей при просуванні.
- Другий – це висока конкуренція в каналі. Виграти цю конкуренцію молодій практиці буде дуже важко. Щоб боротися з тими, хто зараз в ТОП – потрібні рішення і фахівці. Як правило, цього всього на початковому етапі запуску немає. І ми намагаємося з підручних засобів запустити щось на зразок рекламної кампанії і отримати від цього бажаний результат. Але, як правило, це так не працює.
Якщо підсумувати: потрібен хороший сайт і сильний фахівець в області контекстної реклами. Без цього отримати результат в цьому каналі буде неможливо.
Також потрібно розуміти, що бюджет на просування в цьому випадку буде складатися з двох частин: бюджету на рекламу і гонорару фахівця. А це точно не маленька сума.
І ще, що я б точно додав до того, що вже сказано, це стосується як реклами Google ads, так і реклами в соціальних мережах. Бюджет, який буде закладений і витрачений на просування, або спрацює, і ви отримаєте певну кількість клієнтів, або ні. До чого я веду. Тобто, це одноразова витрата і результат від неї або буде, або ні. І навіть якщо буде – він спрацює один раз. З точки зору перспективи – це дуже погане вкладення. Тому що високі ризики того, що ви не вийдете в нуль. Так, можна говорити, що у вас будуть клієнти, що їх було раніше нуль, а стало 20, але в підсумку все одно ми прийдемо до того, що порахуємо вартість цього клієнта і зрозуміємо, що не так вже й багато ми на ньому заробляємо, якщо заробляємо взагалі. А гроші на рекламу ми витрачаємо великі і єдиний, хто виграє в цій ситуації – це ті системи (канали), всередині яких ми проводимо нашу комунікацію. Google точно не програє, як і Фейсбук. Але чи отримаєте Ви ефективне просування послуг психолога? Питання…
Як просунути практику психологам-початківцям: рекомендації
Будь то практика психолога, коучинг, клініка психолога, психоаналітика – я б у жодному разі не заточував свою роботу на швидкий результат. На те, що за допомогою реклами миттєво отримаю клієнтів. Повірте мені – це навряд чи спрацює. Тому що я точно знаю, що кількість факапів у цій тематиці просто колосальна. Що б я зробив, перебуваючи на місці психолога-початківця? І ось що я вам скажу, спираючись на свій досвід роботи з клієнтами в ніші психології:
Я б рекомендував змінити принцип просування і подивитися на свій продукт трохи під іншим кутом. Я маю на увазі наступне: як правило, ми позиціонуємо себе з точки зору своїх послуг. Я б рекомендував дивитися на просування не так своїх послуг, як того місця, де ви їх надаєте. Це дійсно дуже класна ідея.
Подивіться уважно на видачу за одним з найпопулярніших пошукових запитів у цій тематиці. Ймовірно, більшість людей будуть шукати психологів, спираючись на те місце, де вони знаходяться. Тут є дуже важливий момент, який я б хотів підкреслити. Всі ці люди – це та аудиторія, яка дійсно потребує вас, тобто – це гарячі клієнти. Вони набагато якісніші, ніж ті, що ви візьмете з соціальних мереж. Хоча б тому, що ця аудиторія позначила свою проблему і прийшла в пошуковик її вирішити.
Якби я просував практику психолога, я б намагався потрапити в блок локальної видачі саме за цим популярним запитом. У даному випадку, ми перевіряли видачу за ключем «психолог Одеса», але точно така ж видача буде сформована пошуковою системою за будь-яким іншим топонімом. Наприклад, локальний пакет буде присутній у видачі за запитом: психолог Харків або психолог Львів.

Просування психолога в Google Maps
Просування місця в локальному пакеті називається локальне SEO. Але нас буде цікавити, в першу чергу, питання: як же потрапити в цей локальний пакет практики психоаналітика. Справа в тому, що той перелік дій, який потрібно виконати, щоб збільшити видимість свого місця в результатах пошуку, абсолютно точно корелює з тим, про що я говорив раніше, а саме: з брендовим просуванням. Це дуже важливий момент, який я хотів би, щоб Ви для себе усвідомили. Тобто, те, над чим ми будемо працювати, збільшуючи видимість в результатах пошуку нашої клініки або практики, буде безпосередньо пов’язано з брендовим просуванням і абсолютно не є даремно витраченими грошима, тому що може бути розцінено як просування бренду практики психолога.
Щоб ваша практика почала брати участь у ранжуванні всередині локального пакету, потрібно зовсім небагато: грамотно зареєструвати точку в Google Business Profile, який раніше називався Google Мій Бізнес. Для цього нам потрібно надати системі назву нашої практики або клініки, контактний телефон, опис нашого виду діяльності (детально і коротко), а також, найголовніше – ми повинні будемо вказати дві важливі речі: перша з яких – адреса (її потім доведеться підтвердити), а друга – це наш сайт.
Чому важлива адреса під час локального просування психолога?
Справа в тому, що залежно від місцезнаходження нашої компанії або нашої практики, відбувається наступне: якщо людина, перебуваючи відносно поруч з нашою адресою, буде здійснювати пошук за ключем, який у видачі буде містити локальний пакет, то ми маємо можливість там опинитися.
Для того, щоб це сталося, рейтинг нашого місця повинен бути вищим, ніж у конкурентів, і потрапляти в топ-3 рейтингу інших таких же аналогічних компаній.
Тому неважко здогадатися, що якщо ми зареєстрували нашу практику на адресу, де просто немає людей або трафіку, ну, наприклад, за містом, то конкурувати нам з такими ж аналогічними місцями буде дуже важко. Якщо наш клієнт здійснює пошук в місті. Тому що ми знаходимося далі від людини, яка здійснює пошук, а цей фактор дуже сильно впливає на рейтинг профілю і, відповідно, на його ранжування.
Тому, ось найголовніша рекомендація: ми повинні опинитися там, де знаходяться потенційні клієнти. Це можуть бути спальні райони або, навпаки, центр міста. Про це можна подумати.
Просування сайту психолога
Що стосується сайту, я б зараз хотів відзначити для вас тільки один важливий момент. На рейтинг нашого місця буде впливати більше 200 факторів. Про них всі, можливо, вам не потрібно знати. Тому що в них повинен розбиратися фахівець, з яким ви, можливо, почнете співпрацювати. Але одне ви повинні зрозуміти: точно 15 з цих факторів абсолютно незалежні і не пов’язані з сайтом. Вони стосуються налаштування профілю, кількості відгуків, якості відгуків тощо. Але п’ять найважливіших факторів пов’язані виключно з якістю web-рішення. Саме тому я раніше вже згадував, що сайти, створені для психологів, повинні бути корисними як для вашої цільової аудиторії, так і для пошукової системи. Тобто, іншими словами, сайт повинен бути оптимізований.
Чи можуть при цьому використовуватися лендінги?
Так, звичайно, на початковому етапі цілком можливо обійтися односторінковим сайтом, але ефективність роботи бізнес-профілю, до якого прив’язаний лендінг психолога, буде значно нижчою. Тобто ми зможемо отримувати звернення. Можливо, ми отримаємо клієнтів, але за наявності більш якісного, оптимізованого сайту, ми маємо ймовірність отримати їх на порядок більше.
Саме цей факт змушує нас подумати про те, що потрібно і що має бути на конкретній сторінці для того, щоб вона була корисною як для нашої цільової аудиторії, так і пошукової системи.
Саме це я мав на увазі, коли говорив раніше, що лендінги, створені для паркування соціального трафіку, більше ні для чого не придатні. Неможливо їх використовувати для просування – вони марні.
А тепер я хотів би вам показати те, що може бути метою для вашого просування психолога.
Кейс: результати просування психолога в Google Maps
Цей кейс психолога представляє огляд показника взаємодії з профілем Google Business Profile за лютий, березень і квітень 2024 року. Зростання в квітні порівняно з лютим склало 174%!



А це реальні дзвінки людей із проблемами. Які з дуже великою часткою ймовірності можуть стати Вашими клієнтами – вони Вас шукали, і, найголовніше, вони хочуть цю проблему вирішити. Зростання у квітні по відношенню до лютого склало 150%!



Вражаюче зростання ми побачили і за переходами на сайт: 217% зростання у квітні щодо лютого.



Інші кейси просування психологів
Просування університету – Sigmund Freud University
Про проект Просування університету психоаналізу (психології) кейс – Sigmund Freud University. Sigmund Freud University Vienna «Зимова школа психотерапії» Sigmund Freud…
Просування лекцій психоаналітика — Катерина Левін
Про проект Психоаналітик, Катерина Левін, створила сайт, який мав, окрім іншого, продавати лекції з психоаналізу. Ось тільки на етапі проектування…
Просування клініки психотерапії лікаря Бєлова
Про проект Просування клініки кейс. Центр психотерапії доктора Бєлова має київську та дніпропетровську філії. З метою просування київської філії клієнт…
Просування корпоративного психолога PSY4B
Про проект Просування психолога кейс. Тріумвірат досвідчених психоаналітиків створив проект, присвячений психодинамічному коучінгу (корпоративний психолог) – психологія для бізнесу. Підвищений…
Висновки: як просуватися психологу?
- Реклама послуг психолога в соціальних мережах і Google Ads – не найкращий варіант початку просування.
- Активність у соціальних мережах рекомендується, але не платна.
- Для підключення реклами для психолога рекомендується підготувати сайт і контент.
- Контекстна реклама в Google для психолога, за наявності якісної посадкової сторінки, може бути ефективною.
- Рекомендуємо зосередити зусилля на створенні точки в GBP для локального просування психолога, а також seo-оптимізованого сайту для психолога.
- Стратегія локального просування психолога описана тут.
Завжди готові виконати просування психолога під ключ:

Далеко не завжди якісний контент може просунути себе сам. Як правило, йому потрібно в цьому допомогти – оптимізувати. Моя спеціалізація – просування сайтів послуг. Маю знання і багато кейсів із SEO просування в США – просування в Google Maps – для великої кількості тематик, переважно в Home Services. Тут ділюся своїми кейсами та інсайтами. Буду радий коментарям і зауваженням!


