Просування ресторану, кафе, бару в онлайн безпосередньо пов’язане з можливістю виробляти контент потрібного формату, якості та кількості.
Контент для ресторану
Коли мова заходить про контент для ресторанів, перше, що спадає на думку звичайно ж фотографії страв з меню, усіляких делікатесів і напоїв з винної карти, і бару.
На перший погляд все виглядає логічно, адже кухня у нас чудова, подача чудова, а фотографії викликають мимовільне слиновиділення і самі просяться в соціальні мережі, але тут тонуть в океані банальності, перетворюючись на звичайний інформаційний шум.

Фото: Роман Сурков
Знайти та втілити нетривіальні, по-справжньому гарні ідеї для просування ресторану допоможе контент-маркетинг.
Способи, методи просування ресторану
Способи та методи просування безпосередньо залежать від комунікаційних каналів, які, у свою чергу, висувають вимоги до контенту.
Контент-маркетинг
Контент для ресторанів відрізняється від інших видів контенту насамперед тим, що вирішує специфічні маркетингові завдання, притаманні ресторанному бізнесу
Тому перш ніж почати щось постити у соціальних мережах, давайте проведемо невеликий аналіз, який має враховувати:
- місце, де знаходиться ресторан;
- потенційну цільову аудиторію;
- конкурентів (їх сильні та слабкі сторони);
- слабкі сторони (бар’єри для відвідувачів);
- сильні сторони (можливі драйвери)
В результаті має вийти список маркетингових завдань, які потрібно вирішити.
Визначити маркетингові завдання та знайти точки зростання допоможе класичний маркетинг-мікс:

Маркетингові завдання можуть бути сформульовані наприклад:
- виділити ресторан серед конкурентів;
- залучити більше відвідувачів;
- забезпечити рівномірне завантаження закладу
- створити емоційний зв’язок цільової аудиторії з брендом;
Визначити маркетингові завдання та знайти способи їх вирішення – значить створити маркетингову стратегію.
Грубі помилки в маркетинговій стратегії дуже складно, а іноді взагалі неможливо вирішити за допомогою комунікації.
Якщо маркетингові завдання визначені, можна переходити до створення комунікаційної стратегії.
Стратегія
Комунікаційна стратегія визначає те, де і як ви хочете сказати цільової аудиторії.
На цьому етапі ми визначаємо:
- основні повідомлення;
- типи контенту;
- канали комунікації

Нижче розберемо приклад.
Просування ресторану кейс
Ситуація
Літня тераса «Від заходу сонця до світанку» – ресторан у центрі Києва, з чеком трохи вищий за середній. Заклад з прекрасним видом на місто, особливо красивим у вечірній та нічний час.
Основне навантаження на заклад припадає на вечір п’ятниці та вихідні дні.
У будні ресторан, здебільшого, простоює.
Що потрібно клієнту
- залучити гостей у денний час;
- залучити гостей у будні дні
Клієнт хоче сказати:
“Від заходу сонця до світанку” – ідеальне місце для романтичного побачення і “туси” з компанією
*Це і буде нашим основним повідомленням.
Дія
Маркетингова частина:
- організація DJ сетів у будні дні;
- кінопокази просто неба по середах;
- акція «-40% знижки на все меню кухні з 12-16 годин у будні»
Комунікаційна частина:
- створимо унікальну SMM-концепцію, що поєднує бренд із основною аудиторією;
- сайт;
- запустимо медійну кампанію
Тепер, коли ми визначилися з основним повідомленням, можна переходити до створення контент-плану.
Контент-план
Контент-план, по суті, звичайний список у якому розписано:
- тип контенту;
- формат контенту;
- місце розміщення контенту;
- час розміщення контенту
Контент-план може мати рубрикатор та календар:

Тепер ми можемо точно сказати: скільки і якого контенту знадобиться для просування нашого ресторану в обраних соцмережах.
Доцільно планувати контент для ресторану на квартал, а мати запас готового контенту на місяць.
Просування ресторану у Facebook
Просування ресторану у фейсбуці дуже популярне серед рестораторів, в тому числі, завдяки зручному функціоналу цієї мережі, який дозволяє:
- публікувати меню (на жаль, ця вкладка не відображається на смартфонах і доступна тільки на десктопах);
- створювати геолокацію;
- налаштувати кнопку “зателефонувати” або “надіслати повідомлення”;
- залишити відгуки та відображати рейтинг;
- створювати та просувати заходи;
- гнучко налаштовувати та управляти таргетованою рекламою;
- використовувати розширені можливості управління рекламою в Instagram
- використовувати вбудований сервіс автопостингу Creator Studio (включаючи Instagram)
Приклад
Для просування ресторану підготуємо сторінку:
- зробимо яскраву обкладинку з відео;
- заповнимо інформацію та створимо геометку, вона стане нам у нагоді для інстаграма;
- не забуваємо включити та заповнити на сторінці розділ “меню”
- обов’язково налаштуємо автовідповіді в месенджері, це чудово полегшить нам життя
Подумаємо про контент для промо та постів. Виходячи з контент-плану, на місяць нам знадобляться:
- 13 відео по 30 секунд для просування DJ;
- 3 ролики по 30 с для просування кіносеансів;
- 13 фотографій для афіш заходів;
- 1 фотографія для спецобслуговування;
- 1 матеріал від спонсорів;
- 4 проморолики по 30 сек – “Акція – 40% знижка на меню кухні”;
Всього:
- 20 роликів,
- 15 фото,
- 19 текстів для постів
Віддаємо перевагу відеоконтенту як самому залучаючому
Весь контент ми адаптуємо до трьох каналів:
- Facebook;
- Instagram;
- Google My Business
Далі налаштовуємо автопостинг заходів та просування постів. Слідкуємо за відгуками, коментарями та питаннями у месенджер.
Приклад контенту для Facebook
Просування ресторану в Інстаграм
У нашому випадку, просування в інстаграм практично нічим не відрізняється від просування у facebook, за винятком того, що потрібно адаптувати формат відео та фото.
Хронометраж відео зменшуємо до 15 секунд, співвідношення сторін фото робимо 1:1, тобто квадратними. Не забуваємо про сторіс.
Приклад контенту для Instagram

Детальніше ознайомитися з кейсом просування ресторану, бару можна перейшовши за посиланням:
Просування ресторану бізнес-сторінки Google
Бізнес сторінка Google – один із найпотужніших інструментів для локального бізнесу. За допомогою просування у Google My Business ви зможете:
- відзначити свій заклад на картах, це допомагає вашим клієнтам знайти дорогу до вас;
- створити веб-сайт;
- розмістити меню;
- створювати заходи;
- розміщувати оголошення про пропозиції та акції;
- розміщувати ваші фотографії та відео, а також фото та відео ваших відвідувачів, це створює додатковий трафік на сторінку вашого ресторану;
- ваші відвідувачі можуть залишати відгуки, які допомагають клієнтам визначитися під час вибору вашого закладу
Систематично, публікуючи фото та відео контент у Google My Business, ви отримуватимете трафік абсолютно безкоштовно!
Також, за допомогою бізнес-сторінки google, можна запускати контекстну рекламу.
Ми будемо використовувати бізнес-сторінку Google для наступних завдань:
- залучення трафіку, для цього створюватимемо заходи, розміщуватимемо акції, пропозиції та інший контент;
- створимо сайт з меню, описом нашого закладу, також додамо телефон та адресу, щоб люди, які знайшли нас на гугл картах, бачили повну інформацію і могли з нами зв’язатися або залишити відгук;
- додамо адресу ресторану на гугл карти, щоб клієнти могли прокласти маршрут до нашого ресторану
Для подальшого просування нам знадобиться фото та відеоконтент.
Тут цілком доречно використовувати фото страв із меню, а також контент із рубрик:
- Live;
- Dj на терасі;
- Промо
Також ми створюватимемо заходи.
Тому що будь-який свіжий контент на бізнес-сторінці збільшує цільове охоплення аудиторії.
Приклад використання Google My Business для просування ресторану




Залишаючи відгуки, відвідувачі закладу допомагають покращити продукт. По-перше, вони формують рейтинг, створюючи додатковий трафік, а по-друге, вказують на точки зростання.
Сервіс Google My Business – дуже важлива частина комунікації.
Як бачимо, вся комунікація побудована на вдалому інсайті, а саме: люди ходять до ресторану тусити!
Висновки
Осмислене використання зв’язки “маркетинг-контент-комунікація” дозволяє досягати відчутних результатів із мінімальним бюджетом на рекламу.
Наприклад:
Використовуючи досить просту стратегію, ми охоплюємо понад 100 000 унікальних користувачів на місяць, витрачаючи близько 250 $ на місяць на просування постів та промо. При цьому аудиторія передплатників збільшується на понад 2000 передплатників за сезон. Тривалість сезону 5 місяців, з травня до вересня.


А як у вас із контентом для ресторану?
Як просувати ресторан?
Тільки контентний метод просування може дати відчутні результати. Тому що основою просування ресторану є якісний оптимізований під комунікаційні канали контент. Без гарних фото їжі, промо-роликів, відеозаходів, фото лояльних клієнтів, позитивних відгуків у сучасних реаліях покращити ресторанний бізнес неможливо. А соціальні мережі, що вимагають перерахованого контенту, дуже добре підходять для комунікації із широкою цільовою аудиторією. І від того, наскільки якісною буде комунікація, у тому числі за видом та формою контенту, залежатиме результат боротьби між Вами та конкурентами на етапі залучення клієнтів. І стає зрозумілим, що в цій боротьбі переможе те, хто робитиме контент, що залучає, “чіпляє”: відеоролики, фотографії, якісні пости.