фото сережек

Фотозйомка для інтернет-магазину біжутерії

Для просування інтернет-магазину біжутерії існує всього два типи фотозйомки біжутерії:

  • Зйомка біжутерії на моделі
  • Предметна зйомка біжутерії

У цій статті ми говоритимемо про предметне фото для просування сайту біжутерії.

Фотографування біжутерії та ювелірних виробів – завдання не простого, навіть для професіоналів

Основними проблемами є:

  • маленький розмір виробів;
  • велика кількість блискучих і блискучих поверхонь;
  • величезна різноманітність виробів потребує частої зміни світлових схем та великої кількості допоміжних матеріалів та специфічного фото інвентарю;
  • кропітка пост обробка

Тому самостійна зйомка біжутерії та ювелірних виробів рідко буває вдалою.

Самостійно зробити якісні фото біжутерії, не використовуючи спеціальний інвентар практично неможливо

П’ять основних помилок при зйомці предметки біжутерії

Використання смартфона

Відразу обмовимося: у цій статті ми розглядаємо саме предметну зйомку прикрас для просування інтернет-магазину. В інших видах зйомки, наприклад при зйомці біжутерії на моделі або flat lay – використання смартфона виправдане, а іноді є перевагою.
Камери сучасних смартфонів останніх років справді зробили серйозний прорив, але закони фізики ніхто не скасовував – використання ширококутних об’єктивів дають серйозні спотворення. Фотографії, зроблені такими об’єктивами, виглядають непропорційно. Макрорежим камери смартфона не є панацеєю, тому що використовує програмні алгоритми компенсації спотворень.

Композиція

Навіть якщо людина жодного разу в житті не чула про такий термін як композиція – вона все одно може визначити помилки в ній:

  • завалена лінія горизонту;
  • хаотично або навпаки симетрично розташовані об’єкти;
  • затиснуті межі сцени;
  • об’єкти, що зливаються з фоном;
  • розташування предметів зйомки по центру (особливо парних предметів);
  • відсутність різкості на композиційно значущих частинах предмета

ВАЖЛИВО!!! Одна помилка в композиції може зіпсувати кадр, а кілька повністю зруйнують всю сцену

Світло

Фотографія, у перекладі грецької – світлопис. Саме світло, потрапляючи на матрицю фотокамери, формує зображення.
Прийнято вважати, що найкраще світло – ранкове. Золота година – година після сходу сонця і година перед заходом сонця. Але що робити, якщо небо затягнуте хмарами чи предметів багато і все за годину не зняти? Саме для таких випадків потрібна студія та студійне світло. Основне призначення студії – створити необхідне освітлення.
Наприклад, м’яке розсіяне світло відмінно підходить для зйомки полірованих блискучих об’єктів, але зовсім не підходить для зйомки каменів. І навпаки, жорстке точкове світло ідеальне для каміння, але зовсім не підходить для полірованих поверхонь.

Баланс білого

Не вдаючись у технічні подробиці, неправильно виставлений баланс білого призводить до того, що фотографії будуть “синити” або “жовкувати”, а при зйомці з побутовими флуоресцентними лампами ще й “зелити” або “фіолетити”.

Постобробка

Переважна більшість сучасних смартфонів та фотокамер обробляють знімки автоматично. І далеко не завжди роблять це якнайкраще. Саме тому професійні камери та смартфони верхнього цінового діапазону дозволяють знімати у форматі RAW або DNG. Ручна обробка вимагає навичок, але дозволяє суттєво покращувати знятий матеріал.

Як зробити професійні фото біжутерії

Використовуйте фотокамеру

Переваги використання фотокамер для предметної зйомки біжутерії:

  • велика кількість ручних налаштувань (ISO, Витримки, діафрагми, баланс білого);
  • можливість використовувати змінну оптику, що в свою чергу дозволяє застосовувати різні світлофільтри, наприклад – поляризаційний фільтр, який абсолютно необхідний для якісної зйомки виробів з бликучими поверхнями;
  • зйомка прямо в комп’ютер – абсолютно незамінна річ для роботи предметного фотографа;

Найголовніша перевага використання фотокамери – наявність синхроконтакту – можливість роботи з імпульсним світлом

Використовуйте макрооб’єктив

Макрооб’єктив дозволяє знімати ювелірні вироби та біжутерію в масштабі 1:1 або 1:2 без спотворень. Тобто. всі пропорції будуть дотримані. Більшість макрооб’єктивів мають гарну кольоропередачу і високий мікроконтраст – це важливі характеристики для предметної зйомки біжутерії та ювелірних виробів.

Використовуйте штатив

Штатив – незамінний помічник предметного фотографа. По-перше, штатив звільняє фотографу руки, а по-друге, зі штативом ви можете використовувати будь-які техніки зйомки, від зйомки з імпульсним світлом до використання світлового пензля на наддовгих витримках. Також штатив дає можливість знімати на малих ISO, щоб на фотографії не було страшного цифрового шуму.
Але найголовніше – за допомогою штатива ракурс зйомки усієї серії фотографій завжди буде однаковим.

Слідкуйте за ГРІП

ГРИП – глибина різко зображуваного простору або просто – глибина різкості. Нормальні значення діафрагми для предметної зйомки біжутерії f7 до f16.

Використовуйте якісне світло

Студійне світло буває імпульсним чи постійним. І той, і інший мають свої переваги та недоліки.
Для предметної зйомки біжутерії бажано мати хоча б одне (в ідеалі – три) якісне джерело світла з можливістю використання насадок.

Використовуйте зйомку на прив’язі

Сучасні камери дозволяють знімати у комп’ютер. Тобто. ви натискаєте кнопку і одразу бачите результат на моніторі. Це заощадить багато часу і скоротить кількість шлюбу під час зйомки.

Використовуйте RAW

Навіть якщо ви промахнулися з балансом білого або трохи не потрапили в експозицію, але знімали в RAW, не складе особливих труднощів все виправити парою-трійкою повзунків в конвертері, чого не скажеш про зйомку в JPEG.
Завжди знімайте у RAW формат, це допоможе на пост продакшені.

Самостійна зйомка прикрас

Недоліки:

  • неправильний баланс білого, біле тло – не біле, а значить і вироби не природних кольорів;
  • вироби різкі не повністю;
  • є геометричні спотворення через використання ширококутного об’єктива;
  • біле каміння виглядає тьмяно і брудно;
  • кольорові камені теж тьмяні
  • деякі вироби неохайно приклеєні

Незважаючи на те, що біжутерія м’яко кажучи – недорога, ми спробували виправити загальне враження. Як фон для біжутерії ми використовували сланцеву тарілку. Чорна, рельєфна, але водночас гладка поверхня каменю створила ідеальний контраст нашим виробам. Залишилось підібрати світло. Та так, щоб скельця заграли як справжнє коштовне каміння.
Зупинилися на наступній схемі:

М’яке світло ми використовували як малюючий. При чому поставили його якомога нижче, щоб на камені виявилася структура. Залишилося нанести останній штрих – зробити так, щоб заграло каміння. Для цього ми використовували невеликий сріблястий відбивач і поляризаційний фільтр, щоб позбавитися непотрібних відблисків на камені. Декілька дублів і, вуаля, біжутерія заграла новими фарбами! Трохи обробки та серія фотоконтенту біжутерії готова.

Для цього фотосету використовувалися:

  • Фотокамера: Fujifilm X-T20
  • ISO 1250
  • S ⅛
  • F 11
  • Об’єктив: Tamron 90 2.5 Macro
  • Поляризаційний фільтр Marumi
  • Світло: Godox SL 200W
  • Світлоформуюча насадка: Октагон Godox 120 см
  • Сріблястий відбивач
  • Штатив: Manfrotto
  • Стійка: Arsenal ARS-2000
  • Обробка: Capture One, Photoshop, Color Efecs Pro 4

Якщо додати до цього набору поворотний столик 360, можна зняти промо-відеоролик просування інтернет-магазину у Facebook; Instagram.