Як скласти контент-план? Керівництво

Як скласти контент-план, з чого почати?
Коли я був зовсім маленьким і поняття “онлайн” було ще не вигадано – досить було в Інтернет опублікувати свою сторінку з переліком послуг та чекати на дзвінок від потенційного клієнта. Але час минав і таких собі невигадливих умільців зі сторінками послуг набиралося дедалі більше. Кого слід було показувати першим у видачі, а кого останнім – це завдання пошуковим системам довелося вирішити.

Контент що це

 

І вони вирішили:

“У кого краще контент, а під контентом розуміли будь-яку опубліковану інформацію, (аналізуються зовнішні фактори та поведінкові фактори користувача: час на сторінці, кількість переглянутих сторінок, показник відмови тощо) та у кого більше тематичного контенту – той та експерт”.
Значить, претендує на велику частку трафіку.

 

На визначенні релевантності побудована модель PPC-бізнесу, що досі працює, в Інтернет. І її використовує не лише Google, а й усі соціальні мережі, включаючи Facebook, Instagram

Згодом до кількості та якості контенту пошуковими системами було додано ще купу всього, але одне залишається незмінним:
неможливо просувати бізнес без контенту або просування сайтів стає неможливою.

При цьому канали, в яких просувається бізнес, змушують генерувати власників потрібний і правильний для них контент, наприклад:
для просування сайтів у Google на пошуку потрібні релевантні тексти, фотографії, відео
для просування в Youtube потрібні відео-ролики та релевантні їх назви та описи
просування в Facebook потрібні фото, відео, релевантні тексти

Типи контенту

Весь контент можна розділити на 3 типи:

  • текстовий (статті)
  • фото-контент (фотографії)
  • відео-контент (відеоролики)

І нічого іншого поки що не буде.

Технічні характеристики контенту

Як говорилося вище, якісно контентом управляє канал. Щоб не писати довго на цю тему, просто зазначу:

Google пошук

Текст, сегментований на блоки (заголовки, підзаголовки, списки), розбавлений фото-відео матеріалом, довжиною до 10-12 тис. знаків.

Youtube

Відеоролики, якістю не нижче fullHD, краще 4К, довжиною будь-якої, релевантний текстовий опис

Facebook

Релевантний текст у вигляді опису, Фотографії, якістю 1920х1080; Відеоролики, якістю HD, довжиною до 2-3 хвилин

Instagram

Релевантний текст у вигляді опису, Фотографії, якістю 1920х1080, Відеоролики HD, довжиною 30 сек.

Виходячи з вищесказаного, стає зрозуміло, якої якості має бути контент у конкретному каналі. І якщо ми заходимо в цей канал, наприклад для просування інтернет-магазину, значить ми повинні усвідомлювати, що ми повинні мати, як генерувати і в якому вигляді

Контент план – що це і навіщо?

Контент-план – це список тем текстового, фото, відео контенту, який планується згенерувати в якомусь проміжку часу. Це може бути місяць, сезон, рік, кілька років.
Контент план передбачає певний перелік матеріалу, який буде створено у вказаний час.

Виробництво контенту має на увазі його подальшу публікацію у потрібній кількості у вибраних каналах.

контент-план

Чи можна працювати без контент-плану – можна. Чи це буде ефективним – НІ!

Чому? Дуже просто:

Спонтанна генерація контенту, яка носить НЕ СИСТЕМНИЙ характер, не може призводити до взаємодії каналів і ЗАВЖДИ закінчується марною тратою часу і сил

Що таке “взаємодія каналів”?

Це питання можна віднести так само до блоку

Що робити з контентом?

Є такий “не афішований” постулат: НІЧОГО НЕМАЄ ДОРОЖЧЕ КОНТЕНТУ!
Жодне просування по матеріальній частині, фізичних витратах, розумових напрягах не може зрівнятися з генерацією.
Тобто. якщо ми щось згенерували – то його потрібно по максимуму використовувати, тому що це дуже дорого! Отримати від нього максимальний вихлоп. Особливо це стосується низькопитових тематик. Чому? Та тому що немає інструментів, які дозволяли б виходити на нашу ЦА (цільову аудиторію) за допомогою рекламних активностей (вузька цільова не дає можливість використовувати рекламу).
Тому лише грамотно згенерований і опублікований контент здатний принести користь.

Про канали:

оскільки найдорожче – це контент – розкладати (публікувати, вичавлювати) потрібно на всі канали, які ми тягнемо, та плануємо розвивати.
Наприклад, якщо через якісь особливості у нас немає можливості вести youtube канал грамотно, наприклад, не можемо робити ролики потрібної якості або не можемо їх правильно позиціонувати (обізвати, описати), або не можемо випускати 4 ролики на місяць – краще від нього відмовитися, зосередившись інших каналах просування. Те саме стосується соціальних мереж чи сайту: якщо не можемо писати 4-8 статей на місяць – відключаємо канал – даремно витрачені сили чи час.

Насправді це виглядає дещо інакше. Так як знявши 1 ролик для youtube ми автоматично отримуємо контент для всіх каналів: сайту, соціальних мереж

У випадку з тематикою: психодинамічний коуч, просування без відео в youtube мислитися чимось неповноцінним, тому що сам коучинг має на увазі, як мінімум, наявність спікера, а на нього перед вибором корпоративного психолога завжди хочеться подивитися, а ще краще, послухати.
Так, припустимо, ми маємо ролик на якусь правильну тематику. Якщо його грамотно опублікувати у youtube – ми отримаємо реакцію на нього лише 1 каналу. Але, якщо з нього зробити потрібний формат для facebook – каналів стане 2 (при цьому окремо для фб генерувати нічого не потрібно, матеріал є, тільки нарізати), якщо цей же ролик грамотно викласти на сторінку сайту, створивши сторінку, яка включає текстовий формат – Отримаємо сторінку блогу – і каналів стане 3. У цьому виді 3 канали працюють окремо. Але якщо їх технічно “зв’язати” між собою – отримаємо синергію 3-х каналів, кожен з яких посилюватиме 2 інші. Ось все, що я описав у цьому абзаці, – це одна з можливих стратегій просування в каналах. А будується вона на контент-плані, який нам потрібно вигадати і затвердити.

Немає контент-плану – немає стратегії – НЕМАЄ ПРОСУВАННЯ

Як скласти контент-план?

Я думаю, що з перерахованого вище зрозуміло: кількість і якість контенту залежить від вибраних каналів. І так:

1. якщо це сайт і розглядаємо просування сайтів – працює канал Google-пошук – нам потрібно не менше 4 статей на місяць, значить на 1 місяць потрібно придумати щонайменше 4 теми для статей у блог.

2. для ютуб-каналу – потрібно не менше 4 роликів на місяць, дивимося на п.1. і розуміємо, що і там, і там 4 шт, значить теми можуть бути однаковими. Тоді сторінка сайту містить знятий на тему ролик (може і не містити), але що на ютуб, що на сайт матеріал має бути опублікований.

3. якщо підключаємо фейсбук – з урахуванням того, що знімаємо ролики для ютуб – то їх нарізка за основними думками та опис, взятий з блоків сайту – може бути постами, або, можна фейсбук використовувати для “прокачування” сторінок сайту, видаючи пост сторінки, яку шукають. сайту (тоді не потрібно нічого різати, писати вигадувати), просто розганяємо сайт. Можна міксувати, тобто. частина постів сторінок сайту, частина шматків відео з описом, при цьому розуміємо, що опис – це частина релевантності посту і його потрібно робити грамотно,

НЕ за прикладом: “О, Боже, світ збожеволів” і т.д.

Це НЕ особиста сторінка, де Ви можете робити будь-який текстовий або фото-відео пост.
Це БІЗНЕС-сторінка, яка в алгоритмах fb ранжується за подібним алгоритмом із сайтами в google, і, до речі, fb має свою органічну видачу, яка будується на тій же релевантності.

І так, 4 теми на місяць – 4 статті на місяць – 4 ролики на місяць

Технічні характеристики:

Для просування сайтів
4 релевантні теми з психодинамічного коучингу, корпоративного психолога – мозковий штурм з Вас – назва та заголовки я допоможу грамотно скласти (з листування клієнта :-))
4 статті на місяць – до від 5 до 10-12 тис. символів – з підзаголовками – з Вас – на сайт я це зверстаю і викладу
4 ролики, тривалістю до 10-12 хвилин – формат погодимо – зйомку проведемо ми – дата зйомки з Вас

Для складання контент-плану тематику потрібно:

Сегментувати теми

наприклад,

1.Статті з психодинамічного коучингу
2. статті щодо несвідомої організації
3.тематичні кейси
4. статті з корпоративного психолога
5. статті з лідерства
і т.д.
Рекомендую скласти цей список та його затвердити.

У кожен із сегментів слід заглянути усередину

1.1. що дасть мені психодинамічний коучинг
1.2. що організація може отримати від роботи психодинамічного коуча
і т.д
2.1. несвідоме в організації – що це і як формується
2.2 методи роботи з несвідомим організацією
і т.д

Отже, якщо ми придумаємо 6 сегментів і в кожному знайдемо 4 проблеми – ми отримаємо роботу на 6 місяців. 24 матеріалу за якими можна:

  • писати статті (це сценарій ролика)
  • знімати ролики
  • робити пости

Після того, як буде складено список того, що робитимемо – визначимося з датами публікацій.

На цьому і будуватиметься Ваше просування