Усім привіт!
Якщо Ви починаючий психолог або психоаналітик, маєте свою практику або кабінет, де приймаєте пацієнтів, то цей матеріал для Вас. Для більшості психологів-початківців, та й не тільки психологів, а також для по суті будь-якого бізнесу, завжди буде актуальним питання: де брати клієнтів?
Як зробити так, щоб практика, яку ви щойно відкрили, наповнилася пацієнтами, і ви могли працювати.
Відповідь на це питання підштовхує до того, що Вам необхідна реклама. І ось тут важливо розібратися і не припуститися помилки, правильно вибрати канали та грамотно спланувати комунікацію в них.
Вибір каналів і головні помилки
По суті, з погляду реклами, хоч би як ми викручувалися, все одно прийдемо до того, що каналів просування практики психолога не так уже й багато. Основних усього два:
- соціальні мережі (фейсбук, інстаграм)
- контекстна реклама
Соціальні мережі
Я б не хотів тут зупинятися на банальних речах з точки зору соціальних мереж, просування в них.
Але хотів би виділити і звернути Вашу увагу на дуже важливі моменти з моєї точки зору.
Чому не варто просувати практику психолога в соціальній мережі
- Висока конкуренція. Усі соцмережі мають високу конкуренцію в цій тематиці для платного просування. Щоб ви не робили і як би ви не створювали комунікацію: свій рекламний ролик, свій опис, свій пост. Так-так, звісно, від усього цього залежатиме і вартість, і якість, і результат, але є те, на що ви ніяк не зможете вплинути в цій тематиці – не буде дешевого ліда.
- Проблема з генерацією відео-контенту. Відеоконтент і так не просто генерувати, але суть-то в тому, що в тематиці психологія відеоконтент генерувати дуже складно. Той контент, який би можна було б просунути в цій тематиці. Створення проморолика – це вельми велике і важке завдання. Безсумнівно, такі ролики є, і вони можуть приносити велику користь. Але для психолога-початківця, який тільки відкрив свою практику, я думаю, що це буде не по кишені. Звідси є основна проблема, що виникає внаслідок написаного вище: всі намагаються знімати себе і цим комунікувати з аудиторією. Тобто: подивіться яка я гарна, приходьте до мене. І це, і цей тренд при просуванні психологів спостерігається практично в кожного психолога/психоаналітика-початківця.
- Висока вартість. Я навмисне виніс високу вартість в окрему причину. Але за фактом – це наслідок пункту два. Оскільки згенерований контент нецікавий або це фотоконтент, він одноманітний і він у всіх, з урахуванням перегрітості тематики, високої конкуренції в ній, не дає в цій ніші отримати прийнятну для нас вартість переходу або взаємодії при стандартному способі просування. Тобто коли ми використовуємо ті аудиторії, які пропонують умовно у Фейсбуці або Instagram, і робимо це непродумано, то дешево просунутися в соціальній мережі не вийде. Мало того, Ви можете зіткнутися з тією проблемою, що соцмережа дійсно дає звернення і цим спонукає витрачати більше грошей на просування, на рекламу. І це теж проблема, тому що чим більше ви витрачаєте, чим більше підвищуєте ставки, тим більший потрібен бюджет, і, в підсумку, ми приходимо до того, що вартість ліда з цього каналу – стає високою. А скільки з цих лідів ще вийде клієнтів на виході? Дай Бог, щоб вийти в нуль. Якщо це відбувається у Вас, наприклад – то це прекрасно. Якщо Ви на цьому ще щось заробляєте – це взагалі чудово, але в більшості випадків виявиться так, що навряд чи вийде в цьому каналі істотно поліпшити стан справ. Ви не наповните практику клієнтами, узятими тільки з соціальної мережі.
Из написанного выше нужно сделать следующий вывод:
це висококонкурентна тематика в будь-якому регіоні, особливо зараз. Тому тривіальними методами отримати клієнта не вийде. Не вийде просто так взяти запустити таргетовану рекламу з вашим портретом і очікувати, що вона принесе відчутний результат. Так точно не вийде, не робіть так.
Мені в зв’язку з цим можуть заперечити і сказати: а як же ось такий-то просувається або ось клініка просувається, і в них є результати хороші. Так, але є один маленький момент: ми зараз говоримо про практику психолога-початківця, коли бюджету на просування великого точно немає. Тому у висококонкурентній тематиці без сильних креативів, без грошей просунутися буде дуже важко. І навіть за наявності власного продакшену умовно або на аутсорсі, і великих фінансових можливостей, все одно просування це може бути неефективним.
Контекстна реклама
З контекстною рекламою психологу-початківцю також буде працювати дуже непросто. Якщо коротко, то можна виділити два важливі чинники:
- Перший з яких: потрібна дуже хороша цільова сторінка. І якщо ви не маєте такої або сторінка не розроблялася спеціально під просування за допомогою Google ads, найімовірніше, у вас нічого не вийде, і результат буде плачевний. З практики: добре просуваються цільові сайти, коли ми просуваємо не лендінг, а просуваємо сайт. Це дає більше можливостей під час просування.
- Друге, що я б виділив – це висока конкуренція в каналі. Виграти цю конкуренцію молодій практиці буде дуже важко. Щоб боротися з тими, хто зараз у топі, потрібні рішення і фахівці. Як правило, цього всього на початковому етапі запуску практики немає. І ми намагаємося з підручних засобів запустити щось на кшталт рекламної кампанії, і отримати звідти бажаний результат. Але, як правило, це так не працює.
Якщо підсумувати: потрібен хороший сайт і сильний фахівець у сфері контекстної реклами. Без цього отримати результат у цьому каналі буде неможливо.
Також потрібно розуміти, що бюджет на просування в цьому разі складатиметься з двох частин: бюджету на рекламу і гонорару фахівця. А це точно не маленька сума.
І ще, що я б точно додав до того, що вже сказано, це стосується як реклами Google ads, так і реклами в соціальних мережах. Бюджет, який буде закладений і витрачений на просування або спрацює, і ви отримаєте певну кількість клієнтів, або ні. До чого я веду. Тобто, це одноразова витрата і результат від неї або буде, або ні. І навіть якщо буде – він спрацює один раз. З точки зору перспективи – це дуже погане вкладення. Тому що високі ризики того, що ви, ну дай Боже, вийдете в нуль. Водночас буде витрачено немаленькі гроші. Так, можна говорити, що у вас будуть клієнти, що їх було раніше нуль, а стало 20, але зрештою однаково ми дійдемо до того, що порахуємо вартість цього клієнта і зрозуміємо, що не так уже й багато ми на ньому заробляємо, якщо заробляємо взагалі. А гроші на рекламу ми витрачаємо великі, і єдиний, хто виграє в цій ситуації – це ті системи (канали), всередині яких ми проводимо нашу комунікацію. Google точно не програє, як і Фейсбук. Але чи отримаємо ми від цього поштовх у розвитку?
Як просунути практику психологам-початківцям: рекомендації
Який би бізнес не був: чи то практика психолога, чи то коучинг, чи то клініка психолога, психоаналітика, – я б у жодному разі не заточував свою роботу на швидкий результат. На те, що за допомогою реклами миттєво отримаю клієнтів. Повірте мені – це навряд чи спрацює. Бо я точно знаю, що кількість факапів у цій тематиці ну просто колосальна. Але зараз я б сфокусувався на тому, що б я зробив, перебуваючи на місці психолога-початківця. І ось що я вам скажу, спираючись на свій досвід у роботі з клієнтами в ніші психології.
Я б рекомендував змінити принцип просування і подивитися на свій продукт трохи під іншим кутом. Я маю на увазі таке: як правило, ми позиціонуємо себе з точки зору своїх послуг. Я б рекомендував подивитися на просування не так своїх послуг, як свого місця, де ви їх надаєте. Це дійсно дуже крута ідея. Повірте мені, це дуже добре спрацює. Дивіться, що я маю на увазі: ВИДАЧА ЗА ОСНОВНИМ КЛЮЧЕМ.
Подивіться уважно на видачу за одним із найпопулярніших пошукових запитів у цій тематиці. Ймовірно, більшість людей шукатимуть психологів, спираючись на те місце, де вони перебувають. Тут є дуже важливий момент, який я б хотів підкреслити. Усі ці люди – це та аудиторія, яка дійсно потребує вас, тобто це гарячі клієнти. Вони набагато якісніші, ніж ті, що ви візьмете із соціальних мереж. Хоча б тому, що ця аудиторія позначила свою проблему і прийшла в пошуковик її вирішити.
Якби я просував практику психолога, я б намагався потрапити в блок локальної видачі за саме ось цим популярним запитом. У цьому випадку ми перевіряли видачу за ключем “психолог Київ”, але точно таку саму видачу пошукова система сформує за будь-яким іншим топонімом. Топонім – це запит, який містить у собі географічне місце. Наприклад, локальний пакет буде присутній у видачі за запитом: психолог Одеса або психолог Львів.
Власне, будь-яке велике місто додаємо до основного ключа, і ми можемо розраховувати на формування системою цього блоку в результатах пошуку. І ще, що б я зробив – це перевірив найпоширеніший ключ на наявність локального пакета у видачі за ним у вашому регіоні.
Що потрібно, щоб практика потрапила до локального пакету
Просування місця в локальному пакеті називається локальне SEO. Його іноді можна також зустріти під назвою Serp SEO. Але нас цікавитиме насамперед питання: як же потрапити в цей локальний пакет. І ось що я вам хочу сказати: я вважаю, що це дуже важливо. Річ у тім, що той перелік дій, який потрібно зробити, щоб збільшити видимість свого місця в результатах пошуку, абсолютно точно корелює з тим, про що я говорив раніше, а саме: з брендовим просуванням. Це дуже важливий момент, який я хотів би, щоб ви для себе усвідомили. Тобто, те, над чим ми будемо працювати, збільшуючи видимість у результатах пошуку нашої клініки або практики, буде безпосередньо пов’язане з брендовим просуванням і абсолютно не є даремно витраченими грішми, бо може бути розцінене, і так воно і є, як просування бренду практики психолога.
Щоб ваша практика почала брати участь у ранжируванні всередині локального пакета, потрібно зовсім небагато: грамотно зареєструвати точку в інструменті Google, який раніше називався Google мій бізнес. А зараз називається Google Business Profile. Для цього нам потрібно надати системі назву нашої практики або клініки, контактний телефон, опис нашого виду діяльності (детально і коротко), а також, найголовніше, ми повинні будемо вказати дві важливі речі: перша з яких – адреса (її потім доведеться підтвердити), а друга – це наш сайт.
Чому важлива адреса під час просування психолога в локальному пакеті?
Річ у тім, що залежно від місця розташування нашої компанії або нашої практики відбувається таке: якщо людина, перебуваючи відносно поруч із нашою адресою, здійснюватиме пошук за ключем, який у видачі міститиме локальний пакет, то ми маємо можливість там опинитися.
Для того, щоб це сталося, рейтинг нашого місця має бути вищим за конкурентів і потрапляти в топ-3 рейтингу інших таких самих аналогічних компаній.
Тож неважко здогадатися, що якщо ми зареєстрували нашу практику на адресу, де просто немає людей чи трафіку, ну, наприклад, за містом, то конкурувати нам із такими самими аналогічними місцями буде дуже важко. Якщо наш клієнт здійснює пошук у місті. Тому що ми знаходимося далі від людини, яка здійснює пошук, а цей фактор дуже сильно впливає на рейтинг профілю і, відповідно, на його ранжування.
Тому, тут найголовніша рекомендація: ми повинні опинитися там, де знаходяться потенційно наші клієнти. Це можуть бути спальні райони або, навпаки, центр міста. Про це можна подумати.
Важливість сайту
Що стосується сайту, я б зараз хотів відзначити для вас тільки один важливий момент. На рейтинг нашого місця впливатиме понад 20 факторів. Про них усіх, можливо, Вам не потрібно знати. Тому що в них повинен розбиратися фахівець, з яким ви, імовірно, почнете співпрацювати. Але одне ви маєте зрозуміти: точно 15 із цих чинників є абсолютно незалежними і не пов’язані з сайтом. Вони стосуються налаштування профілю, кількості відгуків, якості відгуків тощо. Але п’ять найважливіших факторів пов’язані виключно з якістю web-рішення. Саме тому я раніше вже згадував, що сайти, створені для психологів, мають бути корисними як для вашої цільової аудиторії, так і для пошукової системи. Тобто, іншими словами, сайт має бути оптимізований.
Чи можуть при цьому використовуватися лендінги?
Так, звісно, на початковому етапі цілком можливо обійтися односторінковим сайтом, але ефективність роботи бізнес-профілю, до якого прив’язаний лендінг, буде значно нижчою. Тобто ми зможемо отримувати звернення. Можливо, ми отримаємо клієнтів, але за наявності більш якісного сайту, оптимізованого, ми маємо вірогідність отримати їх на порядок більше.
Саме цей факт змушує нас подумати про те, що потрібно і що має бути на конкретній сторінці для того, щоб вона була корисною як для нашої цільової аудиторії, так і пошукової системи.
Саме це я мав на увазі, коли говорив раніше, що лендінги, створені для паркування соціального трафіку, більше ні для чого не годяться. Неможливо їх використовувати для просування – вони марні.
А тепер я хотів би вам показати те, що може бути метою для вашого локального просування. Дивіться:
Кейс: просування психолога в Google Maps
Це огляд показника взаємодії з профілем Google Business Profile за лютий, березень і квітень 2024. Зростання у квітні по відношенню до лютого склало 174%!
А це реальні дзвінки людей із проблемами. Які з дуже великою часткою ймовірності можуть стати Вашими клієнтами – вони Вас шукали, і, найголовніше, вони хочуть цю проблему вирішити. Зростання у квітні по відношенню до лютого склало 150%!
Вражаюче зростання ми побачили і за переходами на сайт: 217% зростання у квітні щодо лютого.
Інші кейси
Завжди готові до співпраці в цій тематиці: