Як виявляється, структурно представлений контент має вирішальне значення як користувача, так пошукових систем.
Важливість для користувача
Напевно, кожен стикався з тим, що на одних сайтах йому приємно перебувати, серфити та вивчати контент, а на інших – це не хочеться робити, тому що. незрозуміло зовсім: що де знаходиться. На таких ресурсах проблемно знайти потрібну інформацію, здійснити перехід від однієї сторінки, що цікавить, до іншої. Можна виділити ряд рекомендацій, виконавши які Ви наблизите свій сайт до більш правильного вигляду:
- Навігація по сайту має бути максимально простою
- Сегментуйте продукти, послуги, статті, об’єднавши їх у категорії релевантності
Звідси, одразу можна вивести ще одне правило:
якщо сторінка не має нічого корисного для користувача – вона не потрібна. Цим правилом часто нехтують любителі гарних сторінок – landing page. Нічого не маю проти такого роду подачі контенту, але, в першу чергу, потрібно думати про користь та необхідність, ніж про нефункціональну красу. Намагайтеся бути конкретними: нові відвідувачі, потрапивши на сторінку, повинні одразу розуміти, куди вони зайшли, про що ви пишете або продаєте.
Якщо на сайті є сторінка, яка не несе користі – подумайте над тим, щоб виключити її зі структури (видалити)
Важливість для пошукових систем (структура для SEO)
Власне від структури прямо залежить якість ранжирування сайту пошуковими системами. І якщо наявність правильної структури не гарантує успішного просування сайту, але робить це можливим і наближає їх до цього сайти з безграмотною структурою приречені – вони ніколи не будуть високо ранжуватися.
Важливо розуміти:
- Допомога пошуковим системам в індексації та позиціонуванні WEB-рішення
- Перший пункт дуже сильно впливає на просування сайту, а також просування інтернет-магазину
Від того, як структурований контент на сайті залежатиме, як він індексуватиметься, а після позиціонуватиметься (ресурс), наприклад пошуковою системою Google.
- Виключити змагання із самими собою
Я думаю, що кожен із Вас стикався з видачею пошуковика, в якому один ресурс представлений у ТОП кількома сторінками. Якщо це ТОП – нема проблем. Але уявіть, якщо Ви конкуруєте своїми 3-4-5-6 сторінками за 1 запитом, не дозволяючи будь-якій з них рости. Так часто трапляється, коли WEB-дизайнери не замислюються про структуру, або процес створення сайту втручається некомпетентні керівники.
- Свіжий контент важливіший за старий
Це стосується інтернет-магазинів. Наприклад, лінійка продуктів, яка змінюється від сезону до сезону. У такому випадку пошуковій системі потрібно якось пояснити, яка з 2-3-4 сторінок однакових товарів, що відрізняються роком випуску, актуальніша для користувача. Якщо цього не зробити – користувач отримуватиме неактуальний контент.
Як створити структуру для Вашого сайту
Ідеальної, універсальної формули, яка описувала б структуру будь-якого сайту – немає і бути не може. Але є якийсь шаблон, за яким, з певними доробками для різних тематик, бізнесів, завдань, можна отримати прийнятний результат.
Універсальна структура сайту
Уявіть собі піраміду, складену з цегли, де в нижніх ярусах знаходиться більше цеглинок, у середніх – менше, у верхніх – ще менше і вінчає цей витвір, у результаті остання одна цегла (вершина піраміди). Ось ця найвища цегла і є наша головна сторінка, оптимізована під основний просувний ключ (ключі).
Шар цеглини за нею – це категорії, тобто. сторінки, на які посилаються підкатегорії. І одні й другі – це рубрики, всередині яких матеріал підібраний тематично. І зібрані вони таким чином оптимізовані так, щоб нижчі рубрики, посилаючись на вищі, просували останні.
Наприклад, хай наш сайт присвячений тематиці яблук. Припустимо, ми хочемо, щоб за цим словом наш сайт знаходили користувачі. Тоді головну сторінку ми оптимізуємо саме для цього слова. А категорією за нею може бути, наприклад, рубрика вирощування яблук. А підкатегоріями можуть бути вирощування яблук антоновки, вирощування яблук білий налив і при.
Яблука – Вирощування яблук – Вирощування яблук
Не важко здогадатися, що в підкатегоріях повинні бути матеріали (сторінки), які були б релевантні даної підкатегорії, наприклад, для підкатегорії вирощування яблук антоновки можуть бути сторінки: проблеми вирощування яблук антоновки на крайній півночі, вирощування антовоки в пустелі.
Отже, структура набуває наступного вигляду:
- Головна
- Категорії сайту
- Підкатегорії сайту
- Сторінки
Звертаю увагу, саме подвійну систему вкладеності мають більшість CMS, тобто. наявність підкатегорій та категорій.
site.ua/categoriya/podcategoriya/stranica.html
Чи може бути структура без категорій
Звичайно, саме така вона і є в landing page (ландінг пейдж).
Так і є, якщо для охоплення тематики достатньо контенту, розміщеного в одній категорії. Наприклад, сайти компаній, семантика яких неконкурентна та не багатосегментна.
Такі сайти, як правило, об’єднують текстову подачу матеріалу з візуальною – landing page (як правило, що виступає головною сторінкою або сторінками, що продають). Текстовий матеріал міститься в одну категорію, наприклад, БЛОГ, а послуги – в другу, наприклад, ПОСЛУГИ. У такому разі одна категорія включає тематичні статті, а друга – перелік послуг. І якщо послуги описати та оформити як головну сторінку – отримаємо мультиландинг (multi landing page), модний зараз.
Така структура сайту може себе виправдовувати в низькосегментних (мало семантичних груп), як правило, низькоконкурентних тематиках
Так навіщо впроваджувати категорії?
Давайте тоді подумаємо, якщо категорій немає, а є візуалізоване головне простирадло з купою інфографіки та мінімумом тексту (односторінник), то як, на Ваш погляд, має надійти пошукова система, при ранжируванні даного ресурсу, щоб ця сторінка в пошуковій видачі була в ТОП, припустимо, якщо вона оптимізована за словом яблука? Адже зрозуміло, що всю інформацію про яблука на 1 сторінку впхнути не вийде. А якщо навіть це зробити, то скільки там буде тексту і який це все буде довжини? Я мовчу про проблему оптимізації. Адже «заточити» її під усі необхідні запити теми не вийде. І відповідь, я думаю, зрозуміла всім: дуже небагато односторінників високо ранжуватимуться. І навіть якщо це є – то, як правило, не в конкурентних тематиках. Звичайно, напевно, можна щось компенсувати зовнішніми факторами ранжирування, але цей матеріал – про можливості та необхідність впровадження грамотної структури сайту. До того ж, за інших рівних умов, ресурс із продуманою структурою завжди буде у більш виграшному становищі щодо односторінників.
Сайти не поділяються на погані і хороші, що мають структури і ті, які її не мають. Сайт – це робочий інструмент, який повинен виконувати конкретні завдання бізнесу. Наприклад, якщо існують мільйони ландінгів пейджів – це не означає, що вони погані або їх створили дилетанти. Швидше за все їх призначення – не генерація трафіку. Наприклад, це може бути майданчик для прийому соціального трафіку, направленого з контекстної реклами, що таргетує, наприклад, з фейсбук.
Тому перед тим, як створити сайт, подумайте, навіщо він потрібен? Яку функцію має виконувати? Як на ньому виникне трафік?
Структура Інтернет-магазинів
Я думаю, що зі сказаного вище стає зрозумілим, що інтернет магазин повинен мати категорії та підкатегорії, хоча б тому, що так легше товари просунути. Саме таку структуру і пропонують користувачам спеціальні для цього CMS, наприклад, opencart.
Аналіз інтернет-магазинів, що перебувають у топ у більшості тематик, показує, що поряд із структурою товарів, у більшості впроваджується окрема структура під матеріали блогу. У деяких магазинах вона реалізована з однією категорією (категоріями) – система одинарної вкладеності матеріалів, у деяких – з підкатегоріями у блозі. У другому випадку це робиться для більш якісного опрацювання тем інформаційних запитів, сегментації (об’єднання) статей у підкатегорії. Ця структура краща, але вимагає великої кількості контенту.
Сегментована структура сайту завжди краща. Якщо у Вас є можливість створювати багато корисних статей та матеріалів, об’єднаних у підкатегорії, Ви завжди будете у виграші щодо конкурентів!
Яка структура потрібна моєму сайту?
Напевно, якщо ви дочитали до цього місця, то у вас виникне таке питання. Структура WEB рішення визначається не силою думки чи бажанням когось. На це питання відповідає семантика, зібрана для вашої тематики: сегментоване семантичне ядро. Пророблення семантичного ядра залежить від завдань просування сайту. Якщо це інтернет-магазин, то, напевно, вона буде великою, а структура широкою, розгорнутою. Якщо це односторінник – то для нього семантика буде набагато меншою, можна сказати мізерною.
Щоб грамотно створити структуру сайту, потрібно зібрати та сегментувати семантичне ядро